Berlingske Media skruer op for den mobile udvikling

29. October 2019

Kontakt

Anders Krab-Johansen Koncernchef og udgiver Kontaktes via Lucia Elisabeth Kyle +45 29 73 72 93

Berlingske Media skruer op for den mobile udvikling-img

De seneste år har Berlingske Media satset på at skabe landets førende mobile nyhedsmedier. Omstillingen er en succes, som det ses på Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor. Nu skal vi videre, og derfor har Berlingske Media gennemført en omstilling af organisationen.

Vi har i dag sagt farvel til 12 ansatte, som alle har gjort en dygtig indsats for huset. Berlingske Medias økonomi er sund, og der er ikke tale om en sparerunde, men om en tilpasning af vores kompetencer til en rasende digital udvikling. Derfor vil vi de kommende måneder ansætte 14 nye medarbejdere, som generelt får fokus på vores mobile løsninger.

Vores it-afdeling Digital Service udvides med profiler inden for blandt andet UX, digital kundehåndtering og data. Samtidig oprettes innovationsenheden MobileX, som skal udvikle vores mediebrands’ mobile brugeroplevelse.

Udviklingen på annoncemarkedet betyder, at vi skal skærpe vores fokus på kundernes behov på alle platforme. Vi skal udvikle kreative løsninger til vores annoncører, og derfor opretter Berlingske Media en ny afdeling under navnet Native and Creative, som skal stå for disse opgaver.

Omstillingen er udtryk for, at vi vil være det mest moderne mediehus i Danmark.

Flere pressemeddelser

Slide 1 of 10
Slide 1 of 10